torsdag 15 mars 2007

Politisk korrekthet gynnar karriären

Häromdagen blev jag erbjuden (spontant tror jag?) av min fackordförande under en fikarast att följa med på ett möte i Emmaboda. Mötet var ämnat för arbetarrörelsen och syftet var integration samt hur ska "vi" motarbeta/stoppa Sverigedemokraterna? Personligen var jag så naiv att jag trodde facket var till för oss medlemmar och inte sossarnas politiska korrekthet? Eftersom jag själv är stolt Sverigedemokrat och även står för det utan krussiduller så tyckte han det vore "skoj" om jag följde med. Han satt även snällt och ödmjukt och lyssnade på mina argument och åsikter. Han till och med nickade instämmande ibland? Ja det är skoj att se hur märkbart ödmjuka sossarna blivit på senare tid. Kanske var han vaksam inför övriga fikagäster som för övrigt brukar hålla med i mina blågula och sunda åsikter.. Att han sedan när vi är själva håller med om mångt och mycket ger bara mer bränsle åt min teori att han bara är en "låtsassosse" ty det gynnar hans karriär. Usch! Så var det med de flesta nasister också. De gjorde karriär i Tredje riket. När riket sedan föll så hamnade många nasistpampar på höga poster inom Stasi, bakom järnridåns dystra mur och taggtråd. Det handlar om att nosa reda på rätt vädersträck och vända kappan därefter.Nåväl när jag sedan fick se inbjudningsutskicket blev jag på det klara med att det skattefinansierade Expo även skulle medverka. (Dom slår alltså på stora trumman) Då tackade jag för mig (även om jag aldrig tänkt sova med fienden) och tyckte vidare att Sossarna kan köra sin grej med Måna i spetsen så kör vi vår sen får vi se hur det går : ).

Med Måna i spetsen blir bilden av Sossarna total!
En mångkulturell mardröm!

Inga kommentarer: