fredag 7 december 2007

Snusk och svek

Så var det det här med köttsnusket på Maxi. Vi i vårt hushåll har båda ICA-kort. Vi handlar i denna affär veckorna långa. Att behandla sina trogna kunder på detta sättet är rent vidrigt. Hur fanken kan man håna och lura sina godtyckliga kunder som valt att dagligen vara denna kedja trogen? Själv valde jag att bojkotta Coop p g a att jag tyvärr är slav under mina egna principer. Jag menar Coop säljer halalslaktat kött vilket strider mot Svensk djurhållningslag och mitt godtycke. Visste ni det? Muslimerna har blivit så många nu i detta mångkulturens förlovade land att Coop måste flörta med denna s k minoritet och gå lagen omside.

Vidare tycker jag det är oetiskt av Janne, uppdrag granskning och SVT att endast välja att granska Maxi. Är det politik bakom som så många gånger annars?

Just nu tänker jag klippa itu mitt ICA-kort och stoppa överföringen från mitt konto dit. Även om det just nu förmodligen är säkrast att handla köttfärs just på Maxi. Ser framför mig hur dom maler ner dagsfärska oxfileer och fransyskor med "ångesttårar" rinnandes utmed högröda kinder. -Vi ska få tillbaka förtroendet hos folket och allt ska ske ikväll!

Frågan är hur ser det ut i nästa vecka? Men det handlar om principen om sveket och hånet. Frågan är var ska jag handla nu? Mina principer hindrar mig från att handla kött på "Von Lidl". Just därför att jag är så förbannat korkad och naiv och inbillar mig att dom svenska djuren som ligger nedmalda och styckade behandlas bättre än Lidls utländska kött. Om man ändå bara kunde bli vegeterian..,

Just nu i min trogna stekpanna ute i köket puttrar det blandfärs eller om det var nötfärs? (Plockade en påse från frysen), ungarna har ju beställt tacos, SUCK!

Inga kommentarer: